Social Icons

Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2016

Κοντέσα Γκρεφίλ - Η μούσα μεγάλων οίκων μόδας αλλά και του Μαρσέλ Προύστ


 Η Κοντέσα Γκρεφίλ αποτέλεσε σύμβολο ομορφιάς για την εποχή της αντιπροσωπεύοντας την Μπελ Επόκ εποχή του αριστοκρατικού Παρισιού. Ο Μαρσέλ Προυστ υποκλίθηκε στο εκλεπτυσμένο γούστο  την ευφυΐα της και την γοητεία της

 Υπήρξε κόρη του  Joseph de Riquet de Caraman, που ήταν 18ος πρίγκιπας του Chimay (1836-1892), ενώ η μητέρα της ήταν γόνος του περίφημου από τον Μεσαίωνα οίκου των Montesquiou-Fézensac.
Ήταν εγγονή της περίφημης Thérésa Cabarrus που, αν και μεγάλωσε στην Αυλή του βασιλιά Ιωσήφ Ι της Ισπανίας, κατέληξε μούσα των οπαδών της Γαλλικής Επανάστασης, και μάλιστα της εποχής το Διευθυντηρίου, ως Madame Tallien. Ο Ροβεσπιέρος την έκλεισε φυλακή λόγω του αριστοκρατικού παρελθόντος της, ωστόσο η Τερέζα γλίτωσε και συνέχισε την περιπετειώδη ερωτική ζωή της με νέο πάθος, ώσπου, με τον τελευταίο γάμο της, ξαναβρέθηκε στο περιβάλλον που ταίριαζε στην καταγωγή της – έγινε πριγκίπισσα του Σιμέ.


Ο Ροβεσπιέρος την έκλεισε φυλακή λόγω του αριστοκρατικού παρελθόντος της, ωστόσο η Τερέζα γλίτωσε και συνέχισε την περιπετειώδη ερωτική ζωή της με νέο πάθος, ώσπου, με τον τελευταίο γάμο της, ξαναβρέθηκε στο περιβάλλον που ταίριαζε στην καταγωγή της – έγινε πριγκίπισσα του Σιμέ.




Δεν ήταν μόνο οι εκπληκτικές τουαλέτες της που την έκαναν ξεχωριστή αλλά όλο αυτό που εξέπεμπε – ευφυΐα και εκλεπτυσμένο γούστο, ντυμένα μέσα στα σατέν, τα βελούδα, τις δαντέλες, τις γούνες, σε σύννεφα από τούλι, σιφόν και φτερά, χρωματικά εναρμονισμένα και ακολουθώντας πάντα τις πλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις των καλύτερων μόδιστρων της εποχής.

Η κόμισσα Γκρεφίλ ήταν ένας απαιτητικός πελάτης στους οίκους μόδας της εποχής, σε  μια περίοδο που η εξαιρετική λεπτομέρεια των δήλωναν πολλά για την κοινωνική θέση του ανθρώπου που τα φορούσε. Από τα τέλη του 19ου αιώνα κι έπειτα, η κόμισσα επέλεγε κυρίως το μαύρο χρώμα για τα βραδινά της ρούχα. To 1920 και τo 1930, που η κόμισσα είχε περάσει τα εξήντα, το μαύρο κυριαρχούσε στην γκαρνταρόμπα της που συμπεριλαμβάνει σπάνια κομψοτεχνήματα.




Δεν ήταν μόνο οι εκπληκτικές τουαλέτες της που την έκαναν ξεχωριστή αλλά όλο αυτό που εξέπεμπε – ευφυΐα και εκλεπτυσμένο γούστο, ντυμένα μέσα στα σατέν, τα βελούδα, τις δαντέλες, τις γούνες, σε σύννεφα από τούλι, σιφόν και φτερά, χρωματικά εναρμονισμένα και ακολουθώντας πάντα τις πλέον ενδιαφέρουσες προτάσεις των καλύτερων μόδιστρων της εποχής.

Η κόμισσα Γκρεφίλ ήταν ένας απαιτητικός πελάτης στους οίκους μόδας της εποχής, σε  μια περίοδο που η εξαιρετική λεπτομέρεια των δήλωναν πολλά για την κοινωνική θέση του ανθρώπου που τα φορούσε. Από τα τέλη του 19ου αιώνα κι έπειτα, η κόμισσα επέλεγε κυρίως το μαύρο χρώμα για τα βραδινά της ρούχα. To 1920 και τo 1930, που η κόμισσα είχε περάσει τα εξήντα, το μαύρο κυριαρχούσε στην γκαρνταρόμπα της που συμπεριλαμβάνει σπάνια κομψοτεχνήματα. 




Όταν ο Προυστ έγραψε το μνημειώδες μυθιστόρημά του «Αναζητώντας το χαμένο χρόνο» η κοντέσα Greffulhe ήταν η κύρια πηγή έμπνευσης του για τον χαρακτήρα της Oriane, της Δούκισσας του Guermantes για την οποία έγραψε: «Κάθε ένα από τα φορέματά της φαινόταν σαν... την προβολή μιας συγκεκριμένης πτυχής της ψυχής της».

Η έκθεση η «Μούσα του Προυστ» παρουσιάζεται στο μουσείο FIT, βασίζεται στην «La Mode retrouvée: Les robes trésors de la comtesse Greffulhe», μια έκθεση που έγινε πέρσι στο Παρίσι από τον Olivier Saillard, διευθυντή του Palais Galliera, Μουσείου της Μόδας της Πόλης του Παρισιού, όπου φυλάσσονται τα ρούχα της κοντέσας.




Το μουσείο FIT [ Ινστιτούτο Μόδας και Τεχνολογίας] βρίσκεται στο  227 W 27th St, New York, στις ΗΠΑ  και η έκθεση έχει ανοίξει τις πύλες από τις 23 Σεπτεμβρίου ενώ θα διαρκέσει έως τις 7 Ιανουαρίου του 2017, όπου και θα παρουσιαστούν συνολικά 40 φορέματα και αξεσουάρ της κοντέσας.



Πηγή: fitnyc.edu

Δεν υπάρχουν σχόλια: