Social Icons

Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2016

Η μαγεία και η επιτυχία κρύβεται σε ένα μπουκαλάκι….


Απο την Contessa,

Τα μεγάλα μυστικά των αρωμάτων...


Το άρωμα μας είναι επιστήμη και είναι ταυτότητα. Το φοράμε και μας φοράει, μπορεί να μετατρέψει μαγικά τα πάντα γύρω μας, αλλά και το ίδιο μαγικά μπορεί να τα καταστρέψει. Η μυρωδιά μας είναι το σήμα κατατεθέν, το αποτύπωμα μας που χαρακτηρίζει την προσωπικότητα μας.


Υπάρχουν εκατοντάδες αρώματα, το καθένα όμως μπορεί να βγει μέχρι και σε 5 επίπεδα έντασης. Τα περισσότερα αρώματα είναι συνδυασμός από οινόπνευμα, νερό και άρωμα.

Η ποσότητα του αρώματος είναι αυτή που καθορίζει και την έντασή του.  Ανάλογα με το πόσο εσάνς  ή νερό ανακατεύεται μέσα σε ένα μπουκαλάκι προσδιορίζει αυτομάτως αν θα βαφτιστεί άρωμα, κολόνια ή after save… κ.ο.κ

Σύμφωνα με τον Proust οι μυρωδιές, οι γεύσεις και οι ήχοι μπορούν να προκαλέσουν την ακούσια ανάκληση αναμνήσεων. Για παράδειγμα ο Proust, στο βιβλίο του “The Episode of the Madeleine” περιγράφει μια πολύ ζωηρή ανάμνηση από τηνπαιδική το ηλικία που βρέθηκε να έχει, ενόσω έπινε μια κούπα τσάι κι έτρωγε κέικ.

Από τον Proust εως σήμερα έχουν γίνει πλήθος ερευνών σχετικά με τη λειτουργία και την επίδραση της όσφρησης στις προτιμήσεις , με αποκορύφωμα  αυτή των Axel & Buck το 2004, η οποία τιμήθηκε με το βραβείο Nobel. Βάση αυτών των ευρημάτων, το άρωμα έχει 3 κύριες επιδράσεις στη διαμόρφωση συναισθημάτων .

Πόσες φορές έχουμε συνδέσει ένα άρωμα με ένα συγκεκριμένο πρόσωπο, μέρος ή φάση της ζωής μας;  Θέλουμε να μυρίζουμε βανίλια, λεβάντα περγαμόντο, γιασεμί  ή πεύκο και σανταλόξυλο;  διαφορά δεν είναι στο μέγεθος του μπουκαλιού, αλλά στην ‘’ένταση’’ που κρύβεται στη βάση, δηλαδή στη συγκέντρωση του λαδιού μέσα στο τελικό προϊόν.


Τον Απρίλιο του 2007, 100 βενζινάδικα στην Καλιφόρνια αρωματίστηκαν με άρωμα ζεστού καφέ.  Η κίνηση αυτή εκτόξευσε τις πωλήσεις των mini markets του σε καφέ, ακριβώς γιατί η μυρωδιά δημιούργησε άμεση επιθυμία. Αντίστοιχα, τα supermarkets στην Αμερική συνηθίζουν να αρωματίζουν την είσοδο ή και όλο το χώρο τους με άρωμα ψημένου ψωμιού, ώστε να δημιουργείται στους καταναλωτές το αίσθημα της πείνας και να καλύπτουν αυτή την ανάγκη αγοράζοντας τρόφιμα.
Η επίδραση αυτή πηγάζει από το δεδομένο ότι καταναλώνουμε με στόχο να καλύψουμε τις πρωταρχικές ανάγκες μας, και η επιθυμία είναι μια παρόρμηση βαθιά ριζωμένη στο νευρικό μας σύστημα.

H Coco Chanel συμβούλευε τις γυναίκες να φορούν το άρωμα στα σημεία που πρόκειται να τις φιλήσει ένας άντρας. Τα σημεία, λοιπόν, που θα πρέπει να εφαρμόζουμε το άρωμα είναι εκείνα όπου η κυκλοφορία του αίματος είναι πιο επιφανειακή.


Εάν χρησιμοποιούμε eau de parfum ή perfume τότε αρκεί να ψεκάσουμε τους καρπούς και το λαιμό. Εάν χρησιμοποιούμε eau de cologne ή eau de toilette τότε ψεκάζουμε στο εσωτερικό μέρος του καρπού, πίσω από τους λοβούς των αφτιών, στο εσωτερικό μέρος του μπράτσου, στο σημείο ανάμεσα στο στήθος και στο εξωτερικό σημείο του γονάτου.

H Grasse είναι μία πόλη της Γαλλίας που θεωρείται παγκοσμίως η πρωτεύουσα της αρωματοποιίας μιας και η αγροτική της ζωή βασίζεται από τον 19ο αιώνα αποκλειστικά στην καλλιέργεια φυτικού βασιλείου (εσπεριδοειδή, αγιόκλημα, μιμόζα, γιασεμί κ.α) για τη χρήση τους στον κλάδο της αρωματοποιίας. 


Στις αρχές του 20ου αιώνα το άρωμα έγινε προϊόν πολυτελείας και απέκτησε διάφορα ονόματα και μπουκάλια.

Στο τέλος του 21ου αιώνα και στην αρχή του 20ου ενώθηκε η αρωματοποιία με την μόδα. Γνωστοί δημιουργοί μόδας όπως o οίκος Dior ή Coco Chanel,  η  ανακάλυψαν ότι μπορούν και να ντύνουν τις πελάτισσες τους αλλά και να τις αρωματίζουν .

Στις μέρες μας κάθε οίκος μόδας έχει και το δικά του σετ αρωμάτων το οποίο προβάλει με την δική του επωνυμία. Η σύγχρονη  ιστορία του αρώματος εστιάζεται κυρίως στην Γαλλία διότι τα πιο πολύτιμα ιαματικά βότανα και αρώματα εντοπίζονται στον γαλλικό νότο. Όμως το πρώτο σύγχρονο αρωματοποιείο δεν είναι γαλλικό όπως όλοι θα είχαμε .

 Ο βρετανός αρωματοποιός Κρίντ άνοιξε το 1760έναν οίκο αρωμάτων στο Λονδίνο ο οποίος μεταφέρθηκε στο Παρίσι το 1854.

Το «άρωμα» (perfume) προέρχεται από το λατινικό “perfumus”, που σημαίνει "μέσω του καπνού". Μέσω των αρχαίων κειμένων ή από αρχαιολογικές ανασκαφές είναι γνωστό ότι η τέχνη της παρασκευής αρωμάτων ξεκίνησε στην αρχαία Μεσοποταμία και την Αίγυπτο και βελτιώθηκε περαιτέρω από τους Ρωμαίους και τους Πέρσες, καθώς και το ότι υπάρχουν σε κάποιους από τους πιο πρώιμους ανθρώπινους πολιτισμούς. Η σύγχρονη αρωματοποιία όμως, ξεκίνησε στα τέλη του19ου αιώνα.

Η πρώτη μορφή αρώματος ήταν το λιβάνι. Ανακαλύφθηκε στη Μεσοποταμία πριν από 4,000 χρόνια. Η πρώτη καταγεγραμμένη αρωματοποιός στον κόσμο ήταν γυναίκα με το όνομα Etruscan.
Στους αρχαίους χρόνους οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν βότανα και μπαχαρικά, όπως αμύγδαλα, κόλιαντρο, μυρτιά, ρητίνη κωνοφόρων δέντρων, περγαμόντο, καθώς και λουλούδια για την Παρασκευή των αρωμάτων.

Οι αλχημιστές θησαύριζαν επειδή υποτίθεται τα αρώματα προστάτευαν από τις επιδημίες. Στην εκκλησία όμως η χρήση των αρωμάτων ισοδυναμούσε με παράνομες σαρκικές απολαύσεις και ήταν ύποπτη για μαγεία.  Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι παρασκεύαζαν το κύφι από δεκαέξι διαφορετικά συστατικά και το πρόσφεραν κάθε απόγευμα στον θεό Ρα.

Γενικά, η τέχνη του αρώματος ξεκίνησε από την Αίγυπτο. Οι Αιγύπτιοι άλειφαν το σώμα τους με κανέλα και μέλι, οι Πέρσες βασιλείς φορούσαν αρωματισμένα στεφάνια από μύρο, γιασεμί, βιολέτες και κόκκινα τριαντάφυλλα. Στην Περσία ανακάλυψαν μέθοδο συντήρησης των λουλουδιών. Αφού αποξήραναν τα λουλούδια, τοποθετούσαν τα πέταλά τους σε αεροστεγή βάζα για να ανοίξουν σε εξαιρετικές περιπτώσεις

Ποια διαφορά του αρώματος από την κολόνια;

Βαθμίδες αρωμάτων

Τύπος: Eau Fraiche -  Είναι το πιο αραιωμένο σε εκδοχή άρωμα συνήθως με 1% - 3% αιθέριο έλαιο σε αλκοόλη και νερό. Συνήθως διαρκεί λιγότερο από μία ώρα.

Τύπος: Κολόνια (Eau de Cologne) – Συνήθως το συναντάμε ως after save το οποίο και ξεκίνησε να εφαρμόζεται στη Βόρεια Αμερική από άνδρες για μετά το ξύρισμα.  Σου δίνει την αίσθηση της φρεσκάδας και ήταν συνήθως φρουτώδης . Περιλαμβάνει από 2% - 4% αρωματικό έλαιο σε αλκοόλη και νερό. Ο συγκεκριμένο είδος άρχισε να παρασκευάζεται από συνδυασμό αιθέριων ελαίων εσπεριδοειδών, ενώ είναι γνωστό ότι το προτιμούσε και ο Ναπολέων.
Στις μέρες μας, συνηθίζεται να ταιριάζει σε νεότερους ανθρώπους ενώ η διάρκεια του δε ξεπερνάει τις 2 ώρες. 

Τύπος: Toilette (Eau de Toilette) - Είναι η πιο δημοφιλής μορφή, χάρη στην αναλογία τιμής και ποσότητας. Είναι κατάλληλο για πρωινές και απογευματινές ώρες, ενώ προτιμώνται κυρίως τους καλοκαιρινούς μήνες.  Εμπεριέχει 5% - 15% καθαρό άρωμα και συνήθως διαρκεί για περίπου 3 ώρες.

Τύπος: Άρωμα (Eau de Parfum) – Το άρωμα έχει τον κανόνα του φύλου. Διακρίνεται σε ανδρικό και γυναικείο. Περιέχει 15% - 20% καθαρού εσάνς ενώ διαρκεί  από 5 έως 8 ώρες.

Τύπος: Άρωμα (pure Parfum) Καθαρό άρωμα
Ενδείκνυται για βραδινές κυρίως εμφανίσεις αλλά και για τους χειμερινούς ή φθινοπωρινούς μήνες. Είναι η πιο δυνατή και καθαρή επιλογή αρώματος αλλά και η πιο ακριβή γιατί είναι το απόσταγμα. Αποτελείται από 20% - 30% καθαρής αρωματικής ουσίας . Ένας τέτοιος τύπος αρώματος μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 24 ώρες.

Τα αρώματα διαρκούν περισσότερο σε λιπαρές επιδερμίδες σε σχέση με τις ξηρές. Για το λόγο αυτόν προσπαθούμε να κρατάμε το δέρμα μας ενυδατωμένο πριν την εφαρμογή του αρώματος.

Ο καλύτερος τρόπος για να εξασφαλίσουμε μεγαλύτερη διάρκεια είναι να χρησιμοποιούμε και τα υπόλοιπα προϊόντα της σειράς του αρώματος όπως αφρόλουτρο, body lotion κ.λ.π.

Εφαρμόζουμε το άρωμα αμέσως μετά το μπάνιο, που η επιδερμίδα είναι καθαρή, στεγνή και οι πόροι του δέρματος ανοιχτοί. Έτσι θα επιτύχουμε καλύτερη απορρόφηση του αρώματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: