Social Icons

Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου 2016

Είναι πολυτελή, είναι ακριβά, είναι Cartier….

Πάνω απο ένα αιώνα η εταιρία Cartier πουλούσε κομψά, απλά και οικονομικά για τα δεδομένα της ελβετικής ωρολογοποιίας ρολόγια, όπως το Tank, η τιμή του οποίου ξεκινά στα περίπου 2.500 δολάρια.


Μια δεκαετία πριν η εταιρεία αποφάσισε να δείξει την δυναμική της επενδύοντας εκατομμύρια για να κατασκευάσει ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια ρολογιών της Ελβετίας. Μάλιστα προσέλαβε έναν βετεράνο ωρολογοποιό για να ηγηθεί της μονάδας κατασκευής ρολογιών υψηλής ποιότητας.

Έτσι, η εταιρεία κοσμημάτων μπήκε σε έναν τομέα γνωστό στους λάτρεις των ρολογιών ως «πολύπλοκα κομμάτια» που διαθέτουν αναλογικούς μηχανισμούς όπως ημερολόγιο που προσαρμόζεται στα δίσεκτα έτη και τα οποία απαιτούν πολύ υψηλής ποιότητας δουλειά. Η προσπάθεια ολοκληρώθηκε πέρσι με το λανσάρισμα του Rotonde de Cartier Grande Complication Skeleton που πωλείται για περισσότερο από 600.000 δολάρια.

Όμως  τότε η ζήτηση από την Κίνα που είχε υποστηρίξει την αγορά πολυτελών ρολογιών κατέρρευσε. Η μητρική εταιρεία της Cartier, Richemont ανακοίνωσε ότι τα κέρδη πρώτου εξαμήνου θα υποχωρήσουν κατά 45%, ποσοστό το οποίο ο πρόεδρος της εταιρείας Johann Ruper αποκάλεσε «απαράδεκτο». Αποτέλεσμα των άσχημων οικονομικών αποτελεσμάτων είναι η περικοπή εξόδων και η απώλεια θέσεων εργασίας στην εταιρεία.

Αυτή είναι μια προειδοποιητική ιστορία που δείχνει ότι η ζήτηση για πολυτελή προϊόντα είναι εφήμερη και ότι οι εταιρείες δεν πρέπει να ξεπερνούν κατά πολύ το στοιχείο τους γιατί οι κίνδυνοι είναι σημαντικοί.

«Η Cartier έχει ένα πολύ κλασσικό στυλ, το οποίο αποτελεί από μόνο του σύμβολο κύρους», σχολιάζει ο Manfred Abraham εταίρος της συμβουλευτικής εταιρείας BrandCap στο Λονδίνο. «Η αντίδραση που προκαλεί ένα ρολόι 2.000 λιρών είναι η ίδια με αυτή που προκαλεί ένα ρολόι 8.000 λιρών και αυτό γιατί όποιος τα βλέπει λέει “Ω θεέ μου είναι Cartier”».

Η Cartier ξεκίνησε να επενδύει στα πολυτελή ρολόγια το 2008 όταν έφτιάξε μια μονάδα με επικεφαλής τον Carole Forestier-Kasapi, έναν βετεράνο της ωρολογοποιίας που είχε δουλέψει στην Audemars Piguet. Παρότι η εταιρεία δεν ανακοίνωσε το ύψος της επένδυσης, αυτό υπολογίζεται στα 150 εκατ. ευρώ.

Τα επόμενα χρόνια η Cartier έφτιαξε πολλούς μηχανισμούς με σκοπό να βελτιώσει την φήμη της αλλά και να δείξει ότι μπορεί να παίξει στην μεγάλη κατηγορία μαζί με εταιρείες όπως οι Patek Philippe, Vacheron Constantin και Breguet που έχουν επικεντρωθεί σε πολύπλοκα ρολόγια για περισσότερο από έναν αιώνα.


Για την Cartier, μια εταιρεία που παραδοσιακά συνδέεται με τα γυναικεία κοσμήματα, το να μπει στο κλαμπ των ανδρών ήταν μια επικίνδυνη απόφαση. Η εταιρεία είδε ευκαιρίες στην αγορά ρολογιών πολυτελείας: Πολλές φίρμες που διαθέτουν παρά πολύ ακριβά χειροποίητα ρολόγια συνήθως χρεώνουν περισσότερο και για τα πιο φτηνά τους κομμάτια.
«Τυφλωμένη από την Κίνα»


Η σειρά Ballon Bleu, που παρουσιάστηκε στην αγορά το 2007 υπήρξε μεγάλη επιτυχία, ειδικά στην Κίνα. Ωστόσο οι μετέπειτα συλλογές ρολογιών δεν είχαν την ίδια δυναμική, σύμφωνα με την Zuzanna Prusz, αναλύτρια της εταιρείας Berenberg. «Η Cartier τυφλώθηκε από την επιτυχία της στην Κίνα», σημειώνει.


Μια καμπάνια κατά των υπερβολικών δαπανών και της διαφθοράς στη Κίνα έχει μειώσει κατά πολύ τη ζήτηση για ρολόγια. Και στην Ευρώπη οι τρομοκρατικές επιθέσεις έχουν μειώσει τον αριθμό των τουριστών από τους οποίους προερχόταν μεγάλο κομμάτι των πωλήσεων.

Η Cartier μπαίνει και αυτή στην ομάδα των επιχειρήσεων που είχαν επεκτείνει τις δραστηριότητες τους στον τομέα των ρολογιών και τώρα αναγκάζονται να ανατρέψουν αυτή την απόφαση μαζί με τις: TAG Heuer, Tiffany και Bulgari.

Πηγή: insider.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: